
| Rólunk | Dokumentumok | Galéria | Elérhetőség | Térkép | Horgászrend | Hírek, tudnivalók | 
J E G Y Z Ő K Ö N Y V
Dr. Burger Gábor gazdasági felelős ismerteti a mellékelt 
beszámoló alapján az egyesület gazdálkodását, részletesen kifejti annak 
tartalmát mind a bevételek, mind a kiadások tekintetében. 
Ladocsi Gábor tagunk felteszi a kérdést, hogy milyen 
útkarbantartásra lett kifizetve 70.000,- Ft körüli összeg.
Dr. Bagarus Richárd elnök közli, hogy erről igazán a 
korábbi tógazdánk tudna nyilatkozni, aki olyan mértékben megbetegedett, hogy 
lemondott tisztségéről is. Egy vállalkozó vállalta, hogy rendbe teszi a 
tavunkhoz vezető, illetve a tavat megkerülő utakat. Tudomása szerint ez meg is 
történt, de nem volt igazán sikeres, sajnos az utak újra rossz állapotban 
vannak.
Tudomása szerint ez még nincs befejezve, még egy ciklus 
hátra van.
Borbély Antal tagunk hozzászól és elmondja, hogy ehhez tud 
földet adni akár ingyen is, csak gépek kellenek hozzá, melyek azt elmunkálják.
Kövecses Ferenc tagunk hozzászól és elmondja, hogy ő is tud 
az útkarbantartásról, ismeri a vállalkozót, aki azt végezte, illetve elmondja, 
hogy még valóban hátravan még egy ciklus, mely a közeljövőben fog megtörténi. 
Újra fel lesznek töltve a gödrök, illetve el lesznek simítva az utak.
A beszámolóval kapcsolatban további kérdés nem volt. 
Az elnök felkéri Juhász Sándor titkárt, hogy számoljon be 
munkájáról.
Juhász Sándor ismerteti az egyesület alapszabályának 
bíróság által történő elfogadásával kapcsolatos ügyintézést, a folyamatos 
hiánypótlásokat, módosításokat, bürokráciai akadályokat. Elmondja továbbá a 
tagságnak, hogy ez ugyan egy évünkbe került, rengeteg herce-hurca volt vele, de 
végül sikerrel jártunk, az alapszabályunk a bíróság által is elfogadásra került.
Felkéri továbbá a tagságot, hogy a körbeküldött 
tanyarendszer táblázaton, illetve @-mail címeket, telefonszámokat tartalmazó 
listán mindenki aktualizálja az adatokat.
Beszámol továbbá a honlapunk, illetve Facebook profilunk 
működéséről.
A beszámolóval kapcsolatban kérdés nem volt.
Elmondja, hogy a megbetegedett tógazda helyett a fogási 
naplók összegzését az elnökség többi tagjai végezték el, nagyrészt az elnökünk.
Egyben felhívja a tagság figyelmét, hogy a fogási naplók 
összegzésénél míg mindig sok a hiányosság, nagyon sok idejébe kerül az 
elnökségnek, hogy azokat is összegezze a tagok helyett. Kéri a tagságot, hogy 
erre fordítsanak fokozott figyelmet.
Ezt követően a beszámolóhoz dr. Bagarus Richárd elnök 
elmondja, hogy a csuka telepítés 2016. évben technikai okok miatt elmaradt, de 
pótlásra kerül, mihelyt módunk lesz rá. Keszeghez sem sikerült ésszerű keretek 
között hozzájutni, ezért azt sem tudtunk telepíteni.
Elmondja továbbá, hogy szabályaink szerint aki tavaly nem 
vett jegyet a tavunkra és ezt az idén sem teszi meg, az a tanyáját elveszíti, 
azt megkaphatja más.
A beszámolóhoz kérdés nem érkezett.
Az elnök felkéri Borbély Antal ifjúsági és sportfelelőst, 
hogy tartsa meg a beszámolóját.
Borbély Antal tájékoztatja a tagságot, hogy az egyesület 
által szervezett horgászverseny 2015. április 30-án lett megtartva, mely már 
pótnap volt, de ekkor is nagyon rossz idő volt, esett az eső, ezért a 
megjelentek szavazással úgy döntöttek, hogy a helyek ne sorsolással legyenek 
kiosztva, hanem mindenki horgászhasson a saját helyén vagy egyéb olyan helyen, 
ahol fedett bungi található.
A verseny le is zajlott, 6 díj került kiosztásra 123.000,- 
Ft értékben.
A verseny 1. helyezettje Kustyán Roland, lett, a második 
helyezett Scheibelhoffer Zsolt, míg a harmadik helyezést Medei Tibor érte el.
Azonban a versenyt követően történtek olyan dolgok, amiknek 
nem kellett volna megtörténnie. Már a díjak kiosztását követően jött oda egy 
versenyen résztvevő horgász, aki elmondta, hogy ő eddig pakolta össze a 
holmiját, azért nem ment a mérlegelés helyére, de szerinte ő is sikerrel 
indulhatott volna valamelyik díjért, akár az elsőért is.
Hasonló esetek elkerülésére sokkal szigorúbban lesz 
szabályozva innentől kezdve a verseny rendje. Nevezés reggel 6-tól 6 óra 45 
percig történhet, a helyek sorsolva lesznek, közös horgászat nincs, minden 
horgász húz sorszámot és azon a helyen horgászik a saját haltartó szákjába.
A verseny lefújását követően 15 perc áll a rendelkezésre, 
hogy a versenyző a mérlegelés helyén megjelenjen. Ezt követően mérlegelésnek 
helye nincs.
A beszámolóval kapcsolatban egyéb kérdés, észrevétel nem 
volt.
Az elnök felkéri Scheibelhoffer Zsolt fegyelmi bizottsági 
elnököt, hogy röviden tájékoztassa a tagságot a fegyelmi helyzetről 2016. évben.
Scheibellhoffer Zsolt elmondja, hogy 2016. évben sem volt 
rá szükség, hogy a fegyelmi bizottság összeüljön, semmi olyan esemény nem 
történt.
Az elnök felteszi a kérdést a tagságnak, hogy elfogadják-e 
a vezetőség beszámolóját az egyesület 2016. évi tevékenységéről, eredményeiről.
A tagság egyhangú szavazással, tartózkodás és ellenszavazat 
nélkül a beszámolót elfogadta.
Az Arrabona Horgászegyesület Közgyűlésének
1/2017. (02.10.) számú Közgyűlési határozata: Az 
Arrabona Horgászegyesület közgyűlése elfogadta a vezetőség beszámolóját az 
egyesület 2016. évi működéséről.
Felveti azonban, hogy az ellenőrzéssel nincs megelégedve, 
tapasztalatai szerint ellenőrzés a tavon gyakorlatilag nincs is. Ez még nem is 
lenne akkora nagy baj, ha csak a régi tagok járnának ki folyamatosan, hiszen 
őket ismerjük, azonban rengeteg az új tag és nagyon sok a napijegyes horgász is, 
akik tapasztalatai szerint a horgászat legalapvetőbb szabályaival sincsenek 
tisztában, még a halfajokat sem ismerik. Ezen mindenképp változtatni kell, az 
ellenőrök végezzék a dolgukat.
Elmondja, hogy a tavunk egyre népszerűbb, egyre több új 
belépő van minden esztendőben, fentieken kívül nagyon sok napijegy is fogyott a 
tavalyi évben. Ez részben jó, részben rossz.
Az ellenőrzést valóban fokozni kell, különösen az 
ismeretlen horgászok vonatkozásában.
A napijegyes kérdés megoldására elmondja, hogy a vezetőség 
úgy határozott, hogy a napijegyek árát 4.000,- Ft-ra emelte 2017. évre 
vonatkozóan.
Elmondja továbbá, hogy visszatér az egyesületünkhöz Szente 
Zoltán régi tagunk, aki az ellenőri csoport vezetője volt akkoriban és nagyon 
jól végezte a munkáját. Szente Zoltán vállalta, hogy részt fog venni az ellenőri 
csoport munkájában és ha ezt olyan lelkesen fogja végezni, mint régen, akkor az 
ellenőrzés jelentősen javulni fog.
De igazán ezt sem lehet megakadályozni, nem lehet minden 
horgász mellett ellenőr, ez már a tagjaink belátására van bízva.
Dr. Bagarus Richárd közli a tagsággal, hogy nemsokára 
szünet lesz, gondolkodjon el ezen a tagság, milyen megoldást találjunk a 
napijegyekre.
A beszámolóval kapcsolatban további észrevétel, indítvány 
nem volt.
 Az elnök megköszöni 
munkájukat, majd felteszi a kérdést a tagságnak, hogy elfogadják-e a Felügyelő 
Bizottság beszámolóját a 2016. évi tevékenységükről.
A tagság egyhangú szavazással, tartózkodás és ellenszavazat 
nélkül a beszámolót elfogadta.
Az Arrabona Horgászegyesület Közgyűlésének 
2/2017. (02.10.) számú Közgyűlési határozata: Az 
Arrabona Horgászegyesület közgyűlése elfogadta a Felügyelő Bizottság 
beszámolóját a 2016. évi tevékenységéről.
Ezt követően az elnök elmondja, hogy Major István tógazdánk 
sajnos megbetegedett, mégpedig olyan mértékben, hogy a továbbiakban nem tudja 
ellátni a tógazdai tevékenységet, arról le is mondott.
Az elnökség sokat gondolkodott rajta, hogy ki legyen az új 
tógazda, majd arra a véleményre jutott, hogy szerintük Béres Sándor tagunk lenne 
alkalmas erre a pozícióra. Eddig is minden évben részt vett a hal beszerzésében, 
valamint a telepítésben. Megvan hozzá a tudása, az agilitása, továbbá nem 
elhanyagolható szempont, hogy az ismeretsége is, hiszen jó ismerőse a ravazdi 
tavak tulajdonosa, ahonnan a halat be szoktuk szerezni.
Kéri a tagokat, hogy a szünetben ezen is gondolkodjanak el, 
illetve azon, hogy szerintük ki lenne még olyan alkalmas személy, aki el is 
vállalná és csinálná is tudná.
18:10 órakor az elnök 20 perc szünetet rendel el.
18:30 órakor a rendkívüli közgyűlés folytatódik.
Az elnök felteszi a kérdést, hogy van-e esetleg más jelölt 
a tógazdai tisztségre.
Egyéb jelölés nem érkezett.
Az elnök felkéri a tagságot, hogy szavazzanak arról, 
elfogadják-e Béres Sándor tagunkat tógazdának.
A közgyűlés egy tartózkodás mellett Béres Sándort 
tógazdának megválasztotta.
3/2017. (02.10.) számú Közgyűlési határozata: Az 
Arrabona Horgászegyesület közgyűlése megválasztotta Béres Sándor 9029 Győr, 
Külső-Bácsai u. 24. szám alatti lakost az elnökség mandátumának lejártáig az 
Arrabona Horgászegyesület tógazdájának.
Juhász Sándor titkár elmondja, hogy mint azt már a 
beszámolójában is említette, az új alapszabályunkat végre elfogadta a bíróság 
is, így további módosításra nincs szükség. Az új alapszabályunk meg fog jelenni 
a honlapunkon is.
Az elnök közli a tagsággal, hogy elég jól állunk anyagilag, 
illetve ismét nagyszámú új belépőre számítunk, ezért nem javasolja az egyesület 
vezetősége a területi engedélyek, a tagdíj, illetve egyéb díjak emelését. 
Javasolja az elnökség nevében, hogy 2018. évre is maradjon a jelenlegi 24.000,- 
Ft-os területi engedély, illetve 5.000,- Ft-os tagdíj. Továbbá nem javasolja az 
egyéb díjak emelését sem a már említett napijegyeken kívül.
Az elnökség javaslatához indítvány, észrevétel nem 
érkezett.
Az elnök felteszi a kérdést a tagságnak, hogy elfogadják-e 
a vezetőség javaslatát a 2017. évi díjakkal kapcsolatban.
A tagság egyhangú szavazással, tartózkodás és ellenszavazat 
nélkül a javaslatot elfogadta.
Az Arrabona Horgászegyesület Közgyűlésének 
4/2017. (02.10.) számú Közgyűlési határozata: Az 
Arrabona Horgászegyesület közgyűlése úgy határozott, hogy 2018. év 
vonatkozásában az Arrabona Horgászegyesület vízterületére a területi engedély 
árát, illetve a tagdíjat nem változtatja meg, illetve a többi egyesület által 
meghatározott díj is változatlan marad a napijegyeken kívül.
Idegen horgászoknak pedig emeljük a napijegy árát 4.500,- 
Ft-ra.
Kálmán Lajos tagtársunk javasolja, hogy a napijegy ára maradjon a régi, 3.000,- Ft-os összeg, mivel ezzel lehet új tagokat csábítani a tavunkra, azonban csak nyártól lehessen kiadni napijegyet., amikor már nem olyan biztos a fogási esély. Javasolja továbbá, hogy a horgászversenyen ne osszunk etetőanyagot, inkább főzzünk valamit azon a pénzen.
Dr. Burger Gábor gazdasági felelős elmondja, hogy nem 
igazán éri meg nekünk a napijegy, illetve már annyira új tagokra sincs 
szükségünk, mivel valószínűleg betelik a 80 főben meghatározott maximális 
létszámunk.
Tarjányi István tagtársunk szól hozzá, aki elmondja, hogy 
már lassan fogható méretűek lesznek a korábban telepített kisebb méretű pontyok 
is, tehát nőnek a fogási esélyek. Az egyesület célja inkább az legyen, hogy a 
saját tagjainak biztosítson eredményes horgászatot, ezért nem kellene 
nyakra-főre napijegyeket eladni.
Az elnök szavazásra teszi fel a kérdést, melynek során a 
tagság egyhangúlag a következő határozatot hozza:
5/2017. (02.10.) számú Közgyűlési határozata: Az 
Arrabona Horgászegyesület közgyűlése úgy határos, hogy 2017. évtől kezdődően 
kettő féle napijegy lesz a tavunkon. Az 1. típusú az un. kedvezményes napijegy, 
melynek ára 3.000,- Ft/24 óra. Csak területi engedéllyel rendelkező tagunk 
jelenlétében váltható és használható fel.
Az elnök közli a tagsággal hogy 2017 évtől kezdődően új 
ellenőrök is meghatalmazásra kerülnek a tavunkon, mégpedig Ravazdi Richárd, 
Hanzli Asbót László, Ladocsi Gábor, illetve Szente Zoltán tagjaink.
Ladocsi Gábor tagunk szólal fel. Elmondja, hogy az őrzés 
nem működött a tavalyi évben. Mivel viszonylag későn lett telepítve a hal és 
emiatt kevesebb időpont állt rendelkezésre az őrzésre, ezért a tógazda 
megengedte, hogy egy éjszaka ne csak ketten, hanem ennél többen is 
feliratkozzanak az őrzésre. Volt olyan nap, hogy 6-8 ember is be volt írva, de 
senki nem volt ott, lehet, hogy egymásra vártak. Az őrzést sem ellenőrizte 
senki.
Javasolja, hogy telepítsünk korábban, az őrzést továbbra is 
csak két ember végezze, illetve akinek nem sikerül a kettő őrzést végrehajtani, 
az ezt válthassa ki egy őszi társadalmi munkával.
Javasolja továbbá, hogy tegyünk a tavunkba minél több féle 
halat.
Lenhardt József tagtársunk hozzászólásában azt 
indítványozza, hogy legeyen úgy az őrzés, mint amikor még Kovács Zoltán volt a 
tógazda, akkor jól működött.
Hanzli Asbót László javasolja, hogy őrzésnél csak kettő 
ember lehessen beírva és azok legyenek is ott.
Kálmán Lajos javasolja, hogy legyen bezárva az a szekrény, 
amiben az őrzésre lehet feliratkozni.
Béres Sándor javasolja, hogy a nyugdíjasok legyenek 
belátással és ők inkább hét közben vállaljanak őrzést, hétvégén had őrizzenek 
azok, akik dolgoznak.
Dr. Bagarus Richárd elnök válaszol a felvetésekre. 
Elmondja, hogy az őrzést remélhetőleg megnyugtató módon fogja megoldani az 
újonnan megválasztott tógazdánk.
A telepítéssel kapcsolatban elmondja, hogy annak időpontja 
nem csak rajtunk múlik, csak akkor tudunk telepíteni, amikor kapjuk a halat. 
Ugyanez vonatkozik a fajok sokszínűségére is.
Magyarországon a tenyésztők elsősorban pontyot nevelnek 
mindenhol, hozzá lehet még jutni csukához, süllőhöz, harcsához, de ezeken kívül 
más halhoz nem igazán, vagy csak megfizethetetlen áron. Nem biztos, hogy megéri 
a ponty árának többszöröséért keszeget vásárolni.
Kurucz Ferenc szól hozzá a közgyűléshez és javasolja, hogy 
emeljük fel az elmulasztott társadalmi munkák kiváltásáért fizetendő összeg 
nagyságát 2.500 Ft-ról egy sokkal magasabb összegre. Nem igaz, hogy csak ennyit 
ér egy ember félnapi munkája.
Ladocsi Gábor szól hozzá a javaslathoz és elmondja, hogy 
sok esetben még ennyit sem ér, sokan csak ellébecolják a társadalmi munkát, 
mások meg keményen dolgoznak. Erre is oda kellene figyelmi, hogy mindenki 
egyformán dolgozzon.
Az elnök szavazásra viszi az emelés kérdését. A szavazás 
során mindössze két ember szavazott úgy, hogy emeljük meg a társadalmi munka 
kiváltásának összegét, ezért az összeg változatlan maradt.
Dr. Burger Gábor kér szót, majd elmondja, hogy se az 
őrzést, se a társadalmi munkát ne úgy fogja fel senki, hogy ezt meg kell 
csinálni. Úgy fogják fel, hogy ezt azért tesszük, hogy kulturált környezetben 
tudjunk horgászni, illetve legyen is mire horgászni, ne tudják az orvhalászok 
kiüríteni a tavunkat.
Ladocsi Gábor szól hozzá a közgyűléshez és megköszöni az 
ismeretlen személynek, hogy kitörte a jelölő bójáját.
Juhász Sándor kér szót és tájékoztatja a tagságot, hogy 
változott a horgászrendünk, szabályozva lett a halpucolás a tóparton. Ennek a 
lényege az, hogy a halat meg lehet pucolni, azonban feldarabolni nem lehet, 
távozáskor a halnak még egy darabban kell lennie.
       
Juhász Sándor                                                                                                                                                      
Dr. Bagarus Richárd
           
  titkár                                                                                                                                                                          
elnök
   Ravazdi 
Richárd István                                         
                                                                                                  
Horváth Balázs Péter
       
Jkv. hitelesítő                                   
                                                                                                                        
  Jkv. hitelesítő
AZ ARRABONA
HORGÁSZEGYESÜLET 
ALAPSZABÁLYA
a 2016. október 28-i módosításokkal egységes 
szerkezetben.
I. fejezet.
Az 
egyesület adatai
/1/ Az Egyesület neve: 
ARRABONA Horgászegyesület ( a továbbiakban Egyesület )
/2/ Az Egyesület rövidített 
neve: Arrabona He
/3/ Az Egyesület idegen 
nyelvű elnevezése: ARRABONA Angler Association
/4/ Székhelye: 9028 Győr, 
Soproni út 7. III/12. szám.
/5/ Működési területe: Győr
Titkár: Juhász Sándor 
Gazdasági felelős: Dr.Burger 
Gábor
Tógazda: Major István
Ifjúsági és Sport felelős: 
Borbély Antal
Az 
egyesület tagsága
a belépési szándékáról (14 
év alatt törvényes képviselő által) és elfogadja az egyesület céljait és 
vállalja az alapszabályban rárótt kötelezettségek teljesítését.
 7. 
§ A tagok jogai:
Továbbá az elnökség az 
általa meghatározott külön feladatok esetében azok végrehajtását életkorhoz, 
illetve egészségi állapothoz kötheti, melyekről egyéni elbírálással is dönthet.
 - A legfeljebb 2 évre – történő 
eltiltás
Kizárásra jogszabály, 
alapszabály, vagy egyesületi határozat súlyos vagy ismételt megsértése esetén 
kerülhet sor. A tag kizárását kimondó határozatot írásba kell foglalni és 
indoklással kell ellátni. Az indoklásnak tartalmaznia kell a kizárás okául 
szolgáló tényeket és bizonyítékokat, továbbá a további jogorvoslati 
lehetőségekről való tájékoztatást. A kizáró határozatot a taggal közölni kell. A 
kizárás ellen fellebbezésnek helye nincs.
Szervezeti 
felépítés
a./ A Közgyűlés.
b./ Az Elnökség.
c./ A Fegyelmi Bizottság.
d./ A Társadalmi Halőri 
Csoport.
e./ A Felügyelő Bizottság
/2/ 
Az Egyesület választott tisztségviselői nagykorú magyar állampolgárok 
lehetnek, 
akiknek cselekvőképességét a tevékenysége ellátásához szükséges körben nem 
korlátozták.
A megválasztottaknak írásbeli nyilatkozatot kell tenniük a tisztség 
elfogadásáról. 
Nem lehet vezető tisztségviselő az, akit bűncselekmény elkövetése miatt 
jogerősen szabadságvesztés büntetésre ítéltek, amíg a büntetett előélethez 
fűződő hátrányos következmények alól nem mentesült.
Nem lehet vezető tisztségviselő az, akit e foglalkozástól jogerős bírói 
ítélettel eltiltottak. Akit valamely foglalkozástól jogerős bírói ítélettel 
eltiltottak, az eltiltás hatálya alatt az ítéletben megjelölt tevékenységet 
folytató jogi személy vezető tisztségviselője nem lehet.
Az 
eltiltást kimondó határozatban megszabott időtartamig nem lehet vezető 
tisztségviselő az, akit eltiltottak a vezető tisztségviselői tevékenységtől.
Az Elnökség és a 
Fegyelmi Bizottság tagjai, valamint a Fegyelmi Bizottság és a Társadalmi Halőri 
Csoport tagjai, a Felügyelő Bizottság, illetve ezen megbízatásokkal szorosan 
kapcsolódó tisztséget betöltő tagok nem lehetnek egymás hozzátartozói.
Az 
egyszeri, belépéskor fizetendő halasítási díj összege felnőtt horgász részére 
20.000,- Ft, ifjúsági, valamint a 
családtagként kedvezményezett viszonyban lévő horgász részére 10.000,- Ft.
Az 
éves területi engedély díja 24.000,- Ft felnőtt horgász részére, 12.000,- Ft az 
ifjúsági, valamint a családtagként 
kedvezményezett viszonyban lévő horgász részére.
Gyermek horgászt külön 
költségek nem terhelnek, részére csak az állami horgászjegy kiváltása kötelező.
Fenti díjakat belépéskor, 
illetve folyamatos tagsági viszony esetében minden év február utolsó napjáig 
kell befizetni.
A fizetendő díjakat a 
Közgyűlés minden évben felülvizsgálja és azok változtatásáról vagy változatlanul 
hagyásáról döntést hoz. A közgyűlés döntése a következő naptári évre vonatkozik.
A befizetés határidejét az 
elnökség szükség esetén megváltoztathatja.
A befizetést elsősorban 
készpénzben kell végrehajtani, de előzetes egyeztetést követően lehetséges 
utalással, illetve a Széchenyi pihenőkártyával is kiegyenlíteni.  
k./ Az Elnökség javaslatára 
vagy egyéb indítvány kapcsán megállapítja az Egyesületi tagsági díj, területi 
engedély, valamint az egyéb, egyesülettel, horgászattal kapcsolatos díjak 
összegét.
l./ Beszámoltatja a 
Felügyelő Bizottságot munkájáról.
m./ Gyakorolja a munkáltatói 
jogokat, amennyiben az Egyesület vezető tisztségviselője az Egyesülettel 
munkaviszonyban áll.
n./ Jóváhagyja az olyan 
szerződést, melyet az egyesület saját tagjával, vezető tisztségviselőjével, vagy 
ezek hozzátartozójával köt.
o./ Dönt a jelenlegi és 
korábbi egyesületi tagok, vezető tisztségviselők és egyesületi szervek tagjai 
elleni kártérítési igények érvényesítéséről.
p./ Kijelöli a 
végelszámolót.
12. § A Közgyűlés összehívása: 
/1/ A közgyűlést össze kell 
hívni:
a./ Évente legalább egy 
alkalommal.
b./ Ha az Egyesület vagyona 
az esedékes tartozásokat nem fedezi.
c./ Az Egyesület 
előreláthatólag nem lesz képes a tartozásokat az esedékességkor teljesíteni.
d./ Az Egyesület céljainak 
elérése veszélybe kerül.
e./ Az Egyesület tagjainak 
legalább egytizede az ok és a cél megjelölésével kéri.
/2/ A közgyűlést össze lehet 
hívni:
a./ Ha az Elnökség 
szükségesnek tartja.
b./ Felügyelő szerv azt 
írásban indítványozza.
/3/ A Közgyűlést az 
Egyesület elnöksége hívja össze. A Közgyűlés tervezett napirendjét tartalmazó 
meghívót az ülés kitűzött időpontja előtt legalább 30 nappal meg kell küldeni a 
felügyelő szervnek, valamint az Egyesület tagjainak az általuk meghatározott 
módon és címre. A meghívó kiküldését megelőzően az egyesület tagjai a közgyűlés 
napirendi pontjaira szóban vagy írásban javaslatot tehetnek az elnökségnél.
A meghívónak tartalmaznia 
kell a pontos időpontot, helyszínt, illetve napirendet, továbbá a 
határozatképességre való előírásokat.
A Közgyűlés csak olyan 
kérdést tárgyalhat meg, mely a Közgyűlés meghívóján szerepelt.
/4/ A Közgyűlés megválasztja 
a levezető elnököt, a szavazatszámláló bizottságot, a jegyzőkönyvvezetőt, 
illetve a jegyzőkönyvet hitelesítő két tagot. A Közgyűlésről az ott keletkezett 
határozatokat és elhangzottak lényegét tartalmazó jegyzőkönyvet kell készíteni. 
A Közgyűlés tartalmára 2 jegyzőkönyv hitelesítőt, kell választani. A 
jegyzőkönyvet a levezető elnök, az azt készítő személy, illetve a két 
megválasztott hitelesítő tag aláírásával hitelesíti.
/5/ A Közgyűlés a határozatait 
az Egyesület kezelésben lévő tónál elhelyezett hirdetőtáblán kifüggesztve, az 
internetes felületein közzétéve, illetve elektronikus elérhetőség esetén a 
tagnak @-mail útján megküldve elérhetővé teszi.
13. § Az Elnökség
/1/ Az 5 tagú elnökség az 
Egyesület általános hatáskörű végrehajtó szerve, amely gondoskodik a Közgyűlés 
határozatainak végrehajtásáról, valamint az Egyesület gazdálkodásának és 
ügyviteli teendőinek folyamatos ellátásáról.
/2/ Az Elnökség munkáját az 
elnök szervezi és irányítja.
/3/ Az elnökség tagjai: az 
Egyesület elnöke, titkára, gazdasági felelőse, a tógazda, az ifjúsági és 
versenyfelelős. 
14. § Az elnökség hatásköre, 
feladatai:
/1/ Az Elnökség:
a./ Az Elnökség hatáskörébe 
tartozik mindazon ügyek intézése, amely nem tartozik a Közgyűlés vagy az Elnök 
hatáskörébe. 
b./ Kitűzi a Közgyűlés 
időpontját, összeállítja a napirendet.
c./ Gazdálkodik a 
költségvetés keretein belül, az Egyesület gazdálkodása érdekében átcsoportosít a 
költségvetés egyes rovatai között. Rendelkezik az egyesület bankszámlája felett. 
A 100.000,- Ft-ot meghaladó bankszámláról történő utalás, illetve készpénzzel 
vagy bankkártyával történő fizetés esetén ehhez az elnökség előzetes egyeztetése 
és legalább szóbeli határozathozatala szükséges. A konkrét pénzügyi tranzakciók 
elvégzésére az elnök és a gazdasági felelős jogosult. Elektronikus átutalás 
esetén ezt az elnökség felhatalmazása alapján az elnök, vagy a gazdasági felelős 
önállóan végzi.  
d./ Határoz a tagok 
felvétele, törlése, kizárása tárgyában.
e./ A Közgyűlés által az 
Egyesületi kezelésben lévő vízterületre meghatározott maximálisan kiadható 
területi engedélyek számán belül dönt a felvehető tagok számáról.
f./ Az érintett tag írásos 
kérelme alapján dönt az egyes személyek valamely díjfizetési kötelezettsége 
mérséklése, elengedése és más díjfizetési kedvezmény nyújtása tárgyában. A 
kedvezmény megadása egyéni elbírálás alapján történik, a kérelmező családi, 
munkahelyi körülményei, egészségi állapota figyelembevételével. 
g./ Meghatározza az 
egyesület horgászrendjét.
h./ Dönt a vízterületre 
érvényes tiszteletjegyek kibocsátásáról, azok kiadásáról.
i. Megállapítja az Egyesület 
halfogási versenyének, valamint más rendezvények időpontját, helyszínét, díjait, 
kijelöli rendezőit és versenybíráit.
j./ Kijelöli az Egyesület 
versenycsapatának vezetőjét és tagjait.
k./ Megállapítja az 
Egyesület érdekében folytatott ügyintézés során keletkezett utazási költség 
elszámolásának jogosságát, dönt annak kifizetéséről.
l./ Dönt az Egyesület által 
igényelt tisztségviselői területi engedélyek kiosztásáról.
m./ Dönt a haltelepítés 
alkalmával a halvásárlással kapcsolatban felmerült minden kérdésben, 
meghatározza a telepítést követő tilalmi időszak tartamát.
n./ Dönt az Egyesület 
kezelésében lévő vízterület karbantartásával kapcsolatos minden kérdésben.
o./ Gazdálkodik az Egyesület 
kezelésében lévő vízterületen, gondoskodik annak tervszerű halasításáról.
p./ A Társadalmi Halőri 
Csoport működését ellenőrzi.
q./ Szerződést köt az 
Egyesület támogatóival.
/2/ Az elnökségi tagság 
megszűnése:
a./ A tisztségről való 
lemondással. A kilépést az Elnökségből az Elnökség űlésén kell bejelenteni és 
ezt a jegyzőkönyvben rögzíteni kell, vagy írásban, igazolható módon kell közölni 
az elnökkel.
b./ Visszahívással.
c./ A határozott idő 
lejártával.
d./ Ha az Elnökség tagjai 
közül a tagok valamelyikének elnökségi tagsága – annak lejáratát megelőzően – 
megszűnik, az újonnan megválasztott tag megbízása az eredetileg megválasztott 
tag megbízatási idejének hátralévő időtartamára szól.
e./ Törvényben meghatározott 
egyéb ok bekövetkezte.
/3/ Az Elnökség díjazása:
Az elnökség tagjai 
tevékenységüket díjazás nélkül végzik, azonban ezen tevékenységük ellátása 
idején mentesülnek az egyéb, az egyesületen belül a tagság részére meghatározott 
társadalmi munkák és egyéb kötelező tevékenységek alól, továbbá egyéb, a tagság 
által ismert kedvezményekben részesülhetnek.
15. § Az Elnökség ülése: 
/1/ Az Elnökség szükség 
szerint, de legalább félévente ülésezik.
/2/ Elnökségi ülést kell 
tartani, ha az Egyesület elnöke azt összehívja, valamely kérdésben szükségessé 
válik, vagy az Elnökség tagjainak több mint 50%-a az ülés céljának 
megjelölésével kéri.
/3/ Az Elnökség ülését az 
elnök hívja össze írásban, igazolható módon. Akadályoztatása esetén a titkár, 
aki egyben helyettesíti az elnököt az elnöki feladatok ellátásában.
/4/ Ha az elnök megbízatása 
bármely okból megszűnik, az elnökséget bármely elnökségi tag összehívhatja.
/5/ Az elnökségi döntés 
meghozatalában szavazati joggal csak a elnökség tagja vehet részt.
/6/ Az Elnökség ülése akkor 
határozatképes, ha azon 3 fő szavazásra jogosult vesz rész. Az Elnökség tagja a 
személyét érintő kérdésben szavazati jogosultsággal nem rendelkezik. 
/6/ Az elnökségi ülésen 
tanácskozási jogosultsággal jelen lehet a Fegyelmi Bizottság elnöke, a Felügyelő 
Bizottság elnöke, a Társadalmi Halőri Csoport vezetője, illetve az Elnökség 
által meghívott egyéb tag vagy külső személy. 
/7/ Az Egyesület bármely 
tagja az Elnökséghez benyújtott írásbeli bejelentkezése mellett tanácskozási 
joggal jelen lehet az Elnökség ülésén. 
/8/ Az Elnökség döntéseit a 
jelen lévő tagok szótöbbségével, nyílt szavazással hozza. 
/9/ Az Elnökségi ülésekről 
jegyzőkönyvet kell készíteni, melyet az Elnökségi ülésen részt vevő tagok írnak 
alá. A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az üléseken elfogadott döntéseknek 
pontos szövegét. 
/10/ Az elnökség döntéseit a 
szokásos módon, az egyesület hirdetőtábláján, illetve elektronikus felületein 
közzé teszi.
/11/ Az Elnökség 
tevékenységéről éves beszámolót készít.
16. § Az Egyesület 
tisztségviselői, és feladataik:
/1/ Az Egyesület elnöke:
a./ Önállóan képviseli az 
Egyesületet, illetőleg az Elnökség egyes tagjait megbízza az Egyesület 
esetenkénti képviseletével.
b./ Összehívja a Közgyűlést, 
az elnökségi ülést, azokon elnököl.
c./ Ellenőrzi a testületi 
szervek határozatainak végrehajtását, őrködik az Egyesület szerveinek törvényes 
és Alapszabályszerű működése felett.
d./ Kezeli az Egyesület 
pénzeszközeit, a költségvetés keretei között utalványozási jogkört gyakorol.
e./ Irányítja az Egyesület 
és az Elnökség munkáját.
f./ Kezeli az Egyesület 
iratait, bevételi és kiadási bizonylatait.
g./ Vezeti az Egyesület 
tagnyilvántartását.
h./ Őrzi a Közgyűlési, 
illetve Elnökségi döntéseket tartalmazó jegyzőkönyveket.
i./ Elkészíti az egyesülési 
jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és 
támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. számú törvényben meghatározott beszámolót a 
Közgyűlés felé. 
/2/ Az elnököt munkájában a 
titkár segíti, akadályoztatása esetén helyettesíti.
/3/ Az Egyesület titkára:
a./ Segíti az Egyesület 
elnökét feladatainak ellátásában.
b./ Összeállítja a Közgyűlés 
és az Elnökség elé kerülő előterjesztéseket.
c./ Gondoskodik a Közgyűlés 
és az elnökégi ülések jegyzőkönyveinek vezetéséről.
d./ Ellátja az Egyesület 
írásbeli teendőit.
e./ Szervezi az Egyesület 
rendezvényeit.
/4/ Az Egyesület gazdasági 
felelőse:
a./ Intézi az Egyesület 
gazdasági ügyeit, az Egyesület vagyoni helyzetéről az elnöknek és az Elnökségnek 
rendszeresen beszámol.
b./ A pénz és 
vagyonkezelésről okmányokkal alátámasztott a törvényi előírásoknak megfelelő 
számadást vezet.
c./ Elkészíti az éves 
költségvetést, zárszámadást, vagyonmérleget.
d./
Kezeli az Egyesület pénzeszközeit, a költségvetés keretei között 
100.000,- Ft összegig önálló utalványozási jogkört gyakorol.
/5/ A tógazda:
a./ Figyelemmel kíséri az 
Egyesület kezelésében lévő vízterületen tapasztalható környezeti változásokat.
b./ Gondoskodik a horgászati 
jogosultságot, tilalmi időket és egyéb az Egyesület életével kapcsolatos 
információkat hordozó táblák kihelyezéséről, megőrzéséről, karbantartásáról.
c./ Részt vesz az Egyesületi 
horgászversenyek lebonyolításában, szervezésében, segíti az Egyesület 
versenyfelelősét.
d./ Javaslatot tesz a 
vízterületen elvégzendő aktuális karbantartási munkákra.
e./ A vízterület 
karbantartási munkáit irányítja, meghatározza a munka menetét, az egyes 
feladatokat, nyilvántartja az ott megjelentek névsorát.
/6/ Az Ifjúsági és 
Versenyfelelős:
a./ Az Egyesület ifjúsági és 
gyermek horgászainak munkáját, fejlődését figyelemmel kíséri, segíti őket az 
újabb ismeretek megszerzésében.
b./ Szervezi az Egyesületi 
horgászversenyeket, beszerzi azok díjait, részt vesz a verseny lebonyolításában.
c./ Tájékoztatja a tagságot 
a versenylehetőségekről, segíti a részvételt.
d./ Felkészíti az Egyesület 
versenycsapatát, szervezi a csapat jelentkezését, utazását, versenyeken való 
részvételét.
e./ Kiemelt figyelmet 
fordít, az ifjúsági és gyermek horgászok versenylehetőségeire, a versenyzők 
felkészítésére.
17. § A Fegyelmi Bizottság:
/1/ A 3 tagú Fegyelmi 
Bizottság elnökét és tagjait a Közgyűlés választja. A Fegyelmi Bizottságnak 1 
elnöke és 2 tagja van.  A Fegyelmi 
Bizottság ülése akkor határozatképes, ha annak elnöke és mindkét tagja jelen 
van. A Fegyelmi Bizottság szavazása nyílt, határozathozatal szótöbbséggel 
történik.
/2/ A Fegyelmi Bizottság 
tagjai más testületi szervnek tagjai nem lehetnek.
/3/ A Fegyelmi Bizottság 
eljár az Egyesület tagjának fegyelmi ügyében.
/4/ A Fegyelmi Bizottság 
eljárására a Fegyelmi Szabályzat rendelkezései az irányadóak.
/5/ A Fegyelmi Bizottság 
által hozott Fegyelmi Határozat végrehajtásáról az Elnökség gondoskodik.
/7/ A Fegyelmi Bizottság 
határozata ellen jogorvoslatért az illetékes Bírósághoz lehet fordulni, azonban 
ez a határozat azonnali végrehajtását nem akadályozza. 
/8/ A Fegyelmi Bizottság 
üléséről a bizottság jegyzőkönyvet készít, melyet a jelen lévő tagjai 
aláírásaikkal hitelesítenek.
18. § A Társadalmi Halőri 
Csoport:
/1/ Az Egyesület a 
Társadalmi Halőri Csoport útján gondoskodik az Egyesület használatában lévő 
vízterületek halállományának megóvásáról, az érvényes horgászati szabályok 
maradéktalan betartásának ellenőrzéséről, az orvhalászat és orvhorgászat 
megszüntetéséről.
/2/ A Társadalmi Halőri 
Csoport vezetőjét a Közgyűlés jelöli ki. A csoportnak a vezetőjén kívül legalább 
3 tagja van. A Társadalmi Halőri Csoport tagjait az Egyesület Elnöksége jelöli 
ki és bízza meg, illeteve ezek személyéről a Közgyűlés is dönthet.
/3/ A csoport vezetője 
szervezi a csoport ellenőrző tevékenységét, gondoskodik az ellenőrzések 
törvényes lebonyolításáról, megszervezi a vízterület őrzését a tilalmi időszakok 
idejére, ellenőrzi a Csoport tagjainak törvényes működését.
/4/ A Csoport tagjai 
felhatalmazásuknak megfelelően ellenőrzik a vízterületen érvényben lévő 
horgászrend szigorú betartását, törvénysértő magatartás észlelése esetén 
gondoskodnak a törvénysértés megszüntetéséről, a tapasztaltakról írásos 
jelentést készítenek, melyet a Csoport vezetőjén keresztül eljuttatnak az 
Egyesület Elnökségéhez.
/5/ A Csoport tagja az 
ellenőrzés megtörténtét, az ellenőrzés alá vont fogási naplójának megfelelő 
rovatában aláírásával igazolja.
/6/ Ellenőrzésre jogosultak 
továbbá az Elnökség, a Fegyelmi Bizottság, továbbá a Felügyelő Bizottság tagjai 
is, aki ellenőrzésüket szintén a fogási naplóban rögzítik.
19. § A Felügyelő Bizottság
/1/ A Felügyelő Bizottságnak 
1 elnöke és két rendes tagja van. A Felügyelő Bizottság elnökét és tagjait a 
közgyűlés választja 5 éves időtartamra. A Felügyelő Bizottság belátása szerint 
(amennyiben szükségesnek tartja) ülésezik. Ülése akkor határozatképes, ha annak 
elnöke és mindkét tagja jelen van. A Felügyelő Bizottság szavazása nyílt, 
határozathozatal szótöbbséggel történik. Amennyiben a Felügyelő Bizottság 
ülésezik, üléséről jegyzőkönyvet készít, melyet a bizottság tagjai aláírásukkal 
hitelesítenek.
/2/
A Felügyelő Bizottság tagja az a nagykorú személy lehet, akinek 
cselekvőképességét a tevékenysége ellátásához szükséges körben nem korlátozták. 
Nem lehet a Felügyelő Bizottság tagja, akivel szemben a vezető tisztségviselőre 
vonatkozó kizáró ok áll fenn, továbbá aki, vagy akinek a hozzátartozója a jogi 
személy vezető tisztségviselője.
/3/ A Felügyelő Bizottság 
köteles ellenőrizni az Alapszabály betartását, az Egyesület költségvetésének, a 
Közgyűlés, illetve az Elnökség határozatainak végrehajtását. Tevékenységét, 
ellenőrzéseit belátása szerint végzi. A Közgyűlésnek az ellenőrzés eredményéről 
évente beszámol.
/4/ A Felügyelő Bizottság 
jogosult az egyesület működésével és gazdálkodásával kapcsolatos bármely ügyet 
megvizsgálni, könyveibe betekinteni, az Elnökségtől, illetve egyéb 
bizottságoktól információt kérni. 
/5/ Ha a bizottság 
ellenőrzése során hiányosságot, vagy jogszabályt, alapszabályt, illetve az 
egyesület érdekeit sértő bármely magatartást észlel, arról írásban köteles 
tájékoztatni az Egyesület Elnökét, Elnökségét, illetve belátása szerint a 
tagságot is. Amennyiben felvetésére az Elnökség 30 napon belül nem reagál, 
illetve az Elnökség válaszát vagy intézkedését nem fogadja el, a Közgyűlés 
összehívását kezdeményezheti, illetve észrevételeit a törvényességi felügyelet 
ellátó szerveknek továbbíthatja.
20. § A Közgyűlés, illetve 
az Elnökség döntései:
/1/ 
A Közgyűlés, illetve az Elnökség által hozott, minden tagra kötelező 
érvényű döntést az Elnökség a szokásos módon, 
kihirdetve, az Egyesület hirdetőtábláján elhelyezve, elektronikus 
felületein közzétéve, illetve szükség szerint írásban személyesen, postai vagy 
elektronikus formában kézbesítve közzé teszi.
/2/ A döntéseket tartalmazó 
jegyzőkönyveket az Egyesület Elnöksége megőrzi. 
   
/3/ Az Alapszabályban nem 
szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény és 
az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek 
működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény rendelkezései 
irányadóak, annak keretei között a közgyűlés bármely kérdésben határozatot 
hozhat.
IV. fejezet.
Törvényi 
és vagyoni rendelkezések
21. § Az Egyesület jogi 
személyisége, vagyona:
/1/ Az Egyesület jogi 
személy.
/2/ Az Egyesület vagyonát, 
ingóságok, készpénz és követelések alkotják.
/3/ Az Egyesület bevételeit 
tagdíjak, belépési és egyéb díjak, az Egyesület kezelésében lévő vízterületre 
kibocsátott területi engedélyek díjai, az Egyesület Alapszabályszerű 
tevékenységéből eredő egyéb bevételek, valamint támogatásokból és adományokból 
befolyt összegek alkotják.  
V. fejezet.
Az 
egyesület működésnek felügyelete
Záró 
rendelkezések.
/1/ A Közgyűlés 
jegyzőkönyvét és határozatait továbbá minden olyan határozatot, amely a vezető 
testület személyi összetételében, vagy az Egyesület szervezetében változást 
eredményezett, a MOHOSZ Győr-Moson-Sopron megyei Szövetségének, és 
a Győr-Moson-Sopron megyei Bíróságnak meg kell küldeni. 
Ezen Alapszabály a 
bírósági nyilvántartásba vétellel lép hatályba, egyidejűleg hatályát veszíti a 
korábban elfogadott Alapszabály.
/2/ Az Alapszabály változást az Egyesület 2016. október 28-án Győrött a Szigethy 
Attila u. 36. szám alatt lévő Borsodi megálló vendéglátó egység külön termében 
megtartott Közgyűlése megvitatta, és elfogadta.
Az alapszabály aláírásra 
került Győrött a Soproni út 7. III/12. szám alatt 
2016. november 4-én.
     Juhász Sándor                                 
                                                                                                                                              
            dr. Bagarus Richárd
          
titkár.                                                          
                                                                                                                                        
            elnök.
9099 Pér, Hársfa út 43.                                                                                                                                                                              
9028 Győr, Soproni út 7. III/12.